最新ニュース

More Chores, comparatives, and cookie jars!

≪11月21日(金)のレッスン≫


We had a more playful time than usual at this week's Zebra English Club. The lower elementary group learned a chanting game about stealing cookies, and finding the criminal! Then the upper elementary group learned about comparing things. What is big? What is bigger? What is Biggest? We played a game to practice this vocabulary.
It was really fun! I hope we can have more fun next week!


Lower elementary group:
1) Speed introduction questions
2) Doing words
3)"Who stole the cookie from the cookie jar?"game
4) Go fish!


Upper elementary group:
1) Introduction interviews, in third person.
2) Chores revision
3) Comparatives introduction
4) Comparatives game


今週(先週)のゼブラも楽しいレッスンでしたよ。低学年クラスでは歌いながらクッキーを盗んだのは誰だ?ゲームをしました。
高学年クラスでは比較について勉強しました。何が大きいですか?何が~より大きいですか?何が1番大きいですか?といったように、ゲームをしながら比較の表現を覚えましたよ。とても楽しい授業でした。来週はもっと楽しい授業にしたいですね!


<低学年クラス/16:30~17:20>
1) 授業の最初にタイムを競って質問をしました
2) 現在進行形の復習をしました
3) クッキーを盗んだのは誰だ?ゲームをしました
4) Go fish!(トランプゲーム)をしました


<高学年クラス/17:30~18:20>
1) 授業の最初に英語でインタビューをしました(3人称で)
2) 掃除、洗濯など家事の復習をしました
3) 比較表現について勉強しました
4) 比較表現を使ったゲームをしました

How often do you do your chores?

≪11月14日(金)のレッスン≫


Last week at Zebra the lower elementary group practiced writing their doing words, and also played a memory game to practice how to say what they are looking for.
The higher elementary group learned about chores, as well as using frequency adverbs such as often, sometimes and never, to say how often they did these chores. Then we played a game to help them remember! See you next time!


Lower Elementary
1) Introduction Questions and warm up
2) Writing practice, doing words
3) "I'm looking for" game


Upper Elementary
1) Introduction questions and interviews
2) Chores and Frequency adverbs (often, sometimes, never)
3) Chores target game


先週の金曜日、低学年クラスでは「~ing」を練習しました。そして自分が探しているものを英語でどのように言うのかを練習するゲームをしました。
高学年クラスでは、洗濯や掃除など家でのお手伝いを時々するのか全くしないのか、回数や頻度についてお話しました。最後は復習を兼ねてのゲームで締めくくりました。また来週(明日)お会いしましょう!


<低学年クラス/16:30~17:20>
1) 授業の最初に簡単な質問などウォーミングアップをしました
2) 「~ing」書く練習をしました
3) 「私は~を探しています」ゲームをしました


<高学年クラス/17:30~18:20>
1) 授業の最初に英語の質問とインタビューをしました
2) 家事と頻度を表す副詞について勉強しました(often, sometimes, never)
3) 家事についての"的当て"ゲームをしました

昨日のレッスン!

≪11月18日(火)≫


We repeated last week's class for the new member.


1. Conversation
2. Song (10 Little Indians)
3. Vocabulary
4. Present continuous
  I'm drawing, writing
  I'm looking at ~. I'm looking for~.
5. Concentration game - "I'm looking for a six."


昨日のレッスンでは、新しいお友達が来てくれましたよ!
神経衰弱では英語を上手に使って楽しんでくれました。
火曜レッスンでは生徒様を募集しております。まずは無料体験レッスンをお試しください!


1. 最初の挨拶と会話
2. 歌を歌いました 「10 Little Indians」
3. 単語を復習しました
4. 現在進行形を練習しました
  ~(絵)を描いています、~(文字)を書いています
  ~を見ています、~を探しています
5. 授業の最後に「~(トランプの数)を探しています」という表現を使って神経衰弱をしました


◇◇◇ ゼブラ英会話クラブからのお知らせ ◇◇◇


火曜はブレント・リーガン先生のご担当となります


現在火曜日の生徒様を募集しております!


お気軽にお問い合わせ下さいね(^o^)/

Nov 11th

≪11月11日(火)≫


先週、火曜レッスンに新しいお友達が入ってくれました(写真には写っておりませんが・・・)。
少しずつですが仲間が増えてきましたよ\(^o^)/
一緒に楽しく学んでいきましょうね!


1. Conversation
2. Song (10 Little Indians)
3. Vocabulary and Matching cards
4. Present continuous
  I'm wearing, playing, drawing, writing
  I'm looking at ~. I'm looking for~.
5. Concentration game - "I'm looking for a six."


1. 授業の最初に挨拶と会話
2. 歌を歌いました 「10 Little Indians」
3. 単語を復習して、同じカードを探しました
4. 現在進行形を練習しました
   ~ を 着て・して・描いて・書いて います
   ~ を 見ています、探しています
5. 神経衰弱をやりました ※カードをめくる前に「~を探しています」と英語で言うルール


◇◇◇ ゼブラ英会話クラブからのお知らせ ◇◇◇


火曜はブレント・リーガン先生のご担当となります


ただ今火曜日の生徒様を募集中!


お気軽にお問い合わせ下さいね(^o^)/

10月28日と11月4日のレッスン

火曜日のレッスンでは新しいお友達が加わりました!
無料体験レッスン(11/4)ではお母様も一緒にゲームに加わってもらいましたよ(^o^)/
お友達が増えましたので火曜日も仲良くがんばっていきましょうね!


≪10月28日(火)≫


Oct 28
Today we just had some Halloween fun!
1. Conversation practice
2. Halloween song "Pumpkins, witches, and ghosts"
3. Halloween vocabulary review
4. Jack balancing race - "I saw a blue ghost."
5. Concentration game - "I found a black cat."
6. Haunted house game
7. Played a passing game "I don't need it."


1. 授業の最初に挨拶と会話をしました
2. ハロウィンの歌を歌いました
3. ハロウィン単語を復習しました
4. 風船(青いお化け)のレースをしました
5. 黒猫を見つけるゲーム(神経衰弱)をしました
6. 見つけるゲームをやりました
7. ハロウィンゲームをしました


≪11月4日(火)≫


Nov 4th
We had a trial guest today. It was a lot of fun. Thanks for coming!
1. Conversation
2. Song (10 Little Indians)
3. Matching feelings and objects
4. Present continuous
I'm wearing~
I'm playing~
I'm drawing~
5. Babanuki "I'm taking this card."


1. 授業の最初に挨拶と会話をしました
2. 新しい歌を歌いました『10 Little Indians』
3. 感情表現と欲しい物が言えるように復習しました
4. 現在進行形の練習をしました
~を着ています・履いています・しています
~をやっています・しています
~を書いています
5. 英語でカードゲーム(ババ抜き)をやりました


◇◇◇ ゼブラ英会話クラブからのお知らせ ◇◇◇


火曜はブレント・リーガン先生のご担当となります


ただ今火曜日の新規生徒様を募集しております!


お気軽にお問い合わせ下さいね(^o^)/

Same but faster!

This week there were not so many kids in the lower elementary group, so we practiced our adjectives as well as writing practice.
For the upper elementary group, we played a game of "eye spy", guessing what object in the class room another person is thinking about just by using adjectives. "Is it big?" "Is it purple?" "Is it soft?". Many adjective can be used, so this is a great game to play! Also, the crime mystery game was so popular last week that they asked to play it again! It makes everyone ask good questions using prepositions, so it is both fun and educational!
Good job, everyone! See you again this Friday!


Lower elementary group
1) Speed questions
2) Writing practice (grammar, present continuous)
3) Adjectives and opposites


Upper elementary group
1) Intro interviews
2) Eye Spy game using adjectives
3) "Cluedo" crime mystery game.


今週(先週)の低学年クラスでは参加したお友達が少なかったので、書く練習はもちろん形容詞についても学習しましたよ。
高学年クラスでは、"eye spy"ゲームをしました。このゲームは、「それは大きいですか?」「紫色ですか?」「やわらかいですか?」といったように、形容詞だけを使って相手が考えたもの(教室の中にあるもの)を当てるゲームです。たくさんの形容詞を使いましたのでとても勉強になるゲームでした。また、犯罪推理のボードゲーム(クルード)を今週もまたやりたいとの要望があったので、先週に続いて今週も行いました。今回は前置詞を使いながらみんな上手に質問ができました。楽しみながら英語を勉強することができましたね!
みんなよくできました!また金曜日にお会いしましょう!


<低学年クラス/16:30~17:20>
1) 授業の最初に時間を計って質問をしました
2) 単語(grammar, present continuous)を書く練習をしました
3) 形容詞と反対の意味の単語を学習しました


<高学年クラス/17:30~18:20>
1) 授業の最初に英語でインタビューをしました
2) 形容詞を使って"eye spy"ゲームをしました
3) クルード(ボードゲーム)をしました

Halloween Party time!

It was time for some spooky fun at Zebra English club, because it was Halloween!
For the lower elementary group we started with our usual timed questions, then some writing practice for the alphabet.
Then we played a game of ghost fishing! A letter was written on each ghost, and when the kids caught the ghost they had to say the letter. It was great fun!
The upper elementary group played a very popular English board game, with a scary murder mystery theme! They had to ask questions in English about a suspect, the scene of the crime, and the object used. They really enjoyed it, and we can play it again soon!
See you next time at English club!


Lower elementary group:
1) Introduction questions time trial
2) Writing practice - alphabet
3) Ghost fishing game


Upper Elementary group:
1) Introduction interviews
2)"Cluedo?"board game.


先週はハロウィンということで、ちょっぴり怖くて楽しい授業でしたよ。
低学年クラスではいつもの通り時間を計って英語の質問をして、アルファベットを書く練習をしました。
そして最後には「おばけ釣り」を楽しみましたよ。釣り上げたお化け(の裏面)にはお化けからの「手紙(アルファベット1文字)」が書かれており、釣り上げたらその「手紙」を読み上げなければなりません...。とても盛り上がりましたね!
高学年クラスでは、イギリスで大人気のボードゲームで遊びました。このボードゲームでは、自分が探偵になって犯人を見つけます。誰が?何処で?何で?と質問をしながら容疑者を絞っていきます。みんなとても楽しそうに取り組んでくれましたね。またこのボードゲームで遊びましょう!
来週も頑張ろうね!


<低学年クラス/16:30~17:20>
1) 授業の最初に時間を計って質問をしました
2) アルファベットを書く練習をしました
3) ゴーストフィッシングゲームをしました


<高学年クラス/17:30~18:20>
1) 授業の最初に英語でインタビューをしました
2) ボードゲーム(「クルード」)をしました

10月14日と21日のブログ

先週、今週の火曜日の授業ではハロウィーンにまつわる英語をたくさん学びました!
動画に合わせて一緒に歌ったり、カードゲームをしたり、とっても楽しい授業でしたよ(^o^)/


≪10月14日(火)≫

Lower elementary (4:00-4:50):
1. Introduction questions and conversation
2. "Pumpkins, Witches and Ghosts" Halloween song
3. Reviewed adjectives
4. Practiced "He is wearing (color) ~."
5. Practiced "She is ~ing."
6. Learned some Halloween words
7. Played a Halloween game (I'm passing one card.)


<低学年クラス/16:00~16:50>
1. 質問と会話の練習をしました
2. "カボチャ、魔女、お化け"を歌いました
3. 形容詞を復習しました
4. 「(色)~を着ている」の表現を練習しました
5. 「彼・彼女は~している」の復習をしました
6. ハロウィーンに関連した言葉を学びました
7. ハロウィーンゲームをしました


≪10月21日(火)≫

Lower elementary (4:00-4:50):
1. Introduction questions and conversation
2. "Pumpkins, Witches and Ghosts" Halloween song
3. Practiced "He is wearing ---."
4. Practiced present continuous and adjective+noun "I'm looking for a blue ghost."
5. Reviewed telling time
6. Played a Halloween game (Night= I'm looking for a red/yellow/etc ghost.)
7. Learned some new Halloween words (Mummy, Werewolf, etc)
8. Played another Halloween game


<低学年クラス/16:00~16:50>
1. 質問と会話の練習をしました
2. "カボチャ、魔女、お化け"を歌いました
3. 「着ている」の表現を練習しました
4. 現在進行形 と(形容詞+名詞)を練習しました
5. 時間が言えるように復習をしました
6. ハロウィーンゲームをしました(ゴーストのカードをつかったゲーム)
7. ハロウィーンにまつわる新しい言葉を覚えました
8. 新しいハロウィーンゲームをしました


◇◇◇ ゼブラ英会話クラブからのお知らせ ◇◇◇


火曜日の授業では、金曜日の予習・復習を行っています。


(火曜はブレント・リーガン先生のご担当となります)


火曜日のご入会をお待ちしております\(^o^)/

Time and Day!

Last week at Zebra we had fun telling the time! Is it morning, afternoon, evening or night? When is it sunrise? When is it sunset? We learned lots of new vocabulary!
The higher class also revised their locations and vehicle work, and we will build on this more in the coming weeks so we can use time, place, and vehicle all in the same sentence! Really great work! See you next time!


Lower elementary group:
1) Introduction question race
2) Counting 1-60
3) Times of day: morning, afternoon, evening, night
4) Reading the clock
5) Game of Go fish!


Upper elementary group:
1) Introduction interviews
2) Times of day + extra vocabulary
3) Telling the time + extra vocabulary
4) Vehicle and location revision - How do you go to~?
5) Game of Go fish!


先週のレッスンでは、朝ですか。午後ですか。夕方?それとも夜ですか?といったように、時間の尋ね方(知る方法)について楽しく学習しました。また、日の出はいつですか? 日の入りはいつですか?といった表現も覚えました。みんなたくさんの新しい言葉を覚えましたよ!
高学年クラスでは、乗り物の仕事と位置を直しました。今回の内容を基に、次回もさらに頑張りましょう。みんなよくできましたね!次回のレッスンでまた会いましょう!


<低学年クラス/16:30~17:20>
1) 授業の最初に質問レースを行いました
2) 1から60まで数えました
3) 1日の時間帯を学習しました: 朝、午後、夕方、夜
4) 時計の読み方を覚えました
5) カードゲーム(Go fish)を行いました


<高学年クラス/17:30~18:20>
1) 授業の最初にお互いにインタビューをしました
2) 1日の時間帯と新しい言葉を覚えました
3) 時間を知る方法と新しい言葉を覚えました
4) 乗り物と位置の修正をしました‐あなたは~にどのように行きますか?
5) カードゲーム(Go fish)をしました

Oct 7th

火曜日の授業では、金曜日の予習・復習を行っています。


ブレント・リーガン先生が担当されています。


現在受講生は1名ですので、是非火曜日のレッスンもお試し下さいね!


1. Warm up conversation and questions
2. Song - Are you sleeping?
3. Clothes - a quick review and race
4. Actions/Verb - we added more action words
5. Present continuous with "I'm skating ---."
6. Charades game - "You're playing ---."
7. Babanuki game "I'm taking this card."


<低学年クラス/16:00~16:50>
1. 最初に会話しました
2. "Are you sleeping?"を歌いました
3. 洋服の単語のレースをしました
4. 動作・動詞を更に増やしました
5. (現在進行形)「I'm skating ---.」を復習しました
6. ジェスチャーゲームをやりました 「You're playing football.」
7. 「ババ抜き」をやりました 「I'm taking this card.」

5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15