最新ニュース

What have we learned?

At last week's English club we reviewed what we have learned recently before the summer vacation. The lower group also practiced writing the alphabet and objects that start with each letter. The upper group Practiced their interview questions (with new questions added), and played a game that reviewed their phonetic knowledge.
Next week is the Zebra English Club summer party! I can't wait!


Lower elementary group
1) Interview questions
2) Writing practice Alphabet and colouring
3) Action words and gestures


Upper elementary group
1) Interview questions
2) Writing practice
3) Phonetics review game.


私たちは何を学びましたか?
先週のレッスンでは、1学期に取り組んだ内容を復習しましたよ。低学年クラスでは、アルファベットを順番に書きました。それぞれのアルファベットに関連したものを一緒に覚えながら練習しましたよ。高学年クラスでは、インタビュー形式の質問の練習をしました(新しい質問も加わりましたよ)。そして発音の復習をしながらゲームをして楽しみました。
今週25日(金)のレッスンはゼブラ英会話クラブ真夏のパーティーです!待ちきれないですね!


※今週の25日(金)は、夏休み前最後の金曜日のレッスンとなりますので、いつもの教室を飛び出して楽しい授業にしたいと思います。
保護者様宛にご案内をお送りしましたので、詳細につきましてはそちらをご確認くださいね!皆様のご参加を心よりお待ちしております!
(当日欠席される方はお手数ですが、事前にご連絡頂けると助かります


<低学年クラス/16:30~17:20>
1) 授業の最初に英語で質問しました
2) 色を塗りながらアルファベットの練習をしました
3) 動作の単語とジェスチャーを勉強しました


<高学年クラス/17:30~18:20>
1) 授業の最初に英語で質問をしました
2) 書く練習をしました
3) 発音の復習とゲームを行いました


*** ゼブラ英会話クラブからのお知らせ ***


高学年クラスに新しいお友達が加わりました\(^o^)/一緒に楽しく学んでいきましょうね!


英会話クラブでは、無料体験レッスンにお一人様ご紹介いただくと、もれなくゼブラグッズを差し上げております!


※紹介された方、参加された方それぞれに差し上げます


現在、金曜日高学年クラス(17:30~18:20)と、火曜日(16:00~16:50)の生徒様を募集しております。


ご質問やご不明な点などございましたらお気軽にお問い合わせくださいね!


みんなで楽しく学びましょう(^o^)/

July 22nd

Lower elementary:
1: Introduction questions
2: "If you are happy" song
3: Reviewed feelings and asking for things again (I'm hot. I want a fan, please.)
4: Practiced positions (in, on, over, beside, etc)
5: Enjoyed a "describe the picture positions" activity


<低学年クラス/16:00~16:50>
1: 授業の最初に質問の練習をしました
2: "幸せなら手をたたこう"を歌いました
3: 簡単な感情表現を復習しました
4: in、on、over、besideなど、前置詞の復習をしました
5: 絵に描かれた図(〇△□など)の配置を説明するゲームで楽しみました

At last week's English club

At last week's English club we started practicing jobs, as well as remembering words we already know by playing memory games. In the higher group, we practiced writing and pronouncing the 'OO' phonetic. Everyone worked hard; well done!


Lower elementary group
1) Warm up questions - Quick fire memory games
2) Prepositions revision
3) Jobs - He's a Teacher, She's a student, etc


Upper elementary group
1) Introduction interviews
2) Writing practice - "OO" phonetics
3) Memory Games


先週の低学年のクラスでは、色々なお仕事について勉強しました。ゲームで覚えた英単語の復習もしましたよ。高学年クラスではアルファベットや単語を書く練習をしました。そして、"OO"の発音を練習しました。みんな一生懸命取り組んでくれました。よくできましたね!


<低学年クラス/16:30~17:20>
1) 授業の最初に質問しました。どんどん出てくるカードを覚える記憶ゲームをしました
2) いろいろな前置詞の復習をしました
3) 「彼は先生です」「彼女は生徒です」など、色々なお仕事について勉強しました


<高学年クラス/17:30~18:20>
1) 授業の最初に英語で質問をしました
2) 一週間の予定を英語で言えるように練習をしました
3) 記憶力のゲームをしました


*** ゼブラ英会話クラブからのお知らせ ***


英会話クラブでは、無料体験レッスンにお一人様ご紹介いただくと、もれなくゼブラグッズを差し上げております!

※紹介された方、参加された方それぞれに差し上げます


現在金曜日高学年クラス(17:30~18:20)と火曜日(16:00~16:50)の生徒様を募集しております。


ご質問やご不明な点などございましたらお気軽にお問い合わせくださいね!


一緒に楽しく学びましょう(^o^)/

Stand beside the chair! Sit on the chair!

We used prepositions even more at last week's English club. This time, we used our chairs as a prop to help us understand prepositions better!


Lower elementary group:
1) Introduction interviews, pronunciation practice
2) Prepositions practice and flashcards
3) Chair game


Upper elementary group:
1) Introduction interviews, pronunciation practice
2) Weekly activities,"what do you do on..."?
3) Writing practice and game


イスの横に!上に!‐いろいろな前置詞の巻


先週の授業では、徹底的に前置詞の復習をしました。イスの前や横、下などに立ったり座ったりしながら身体で覚えましたよ!


<低学年クラス/16:30~17:20>
1) 授業の最初に英語で質問と発音の練習をしました
2) フラッシュカードを使って前置詞の復習をしました
3) イスを使ったゲームをしました


<高学年クラス/17:30~18:20>
1) 授業の最初に英語で質問と発音の練習をしました
2) 一週間の予定を英語で言えるように練習をしました
3) 書く練習とゲームをしました


*** ゼブラ英会話クラブからのお知らせ ***


英会話クラブでは、無料体験レッスンにお一人様ご紹介いただくと、もれなくゼブラグッズをプレゼントを差し上げております!


※紹介された方、参加された方それぞれに差し上げます


ただいま火曜日の生徒様を募集しております。


ご質問やご不明な点などございましたらお気軽にお問い合わせくださいね!


一緒に楽しく学びましょう(^o^)/

Tues July 8th

Lower elementary:
1: Introduction questions (favourites, food and games)
2: "If you are happy" song
3: Reviewed feelings and asking for things (I'm hot. I want a fan, please.)
4: Played Concentration
5: Added some new adjectives and played a time race
6: Practiced positions (in, on, over, beside, etc)
7: Played a "guess the position" game


<低学年クラス/16:00~16:50>
1: 授業の最初に質問の練習をしました(好きな食べ物とゲームなど)
2:"幸せなら手をたたこう"を歌いました
3: 人の気持ちの簡単な言葉を復習しました
4: 神経衰弱ゲームをしました
5: 新しい形容詞を使いレースしました
6: 前置詞の復習をしました
7:"Guess the position"のゲームをしました


*** ゼブラ英会話クラブからのお知らせ ***


英会話クラブでは、無料体験レッスンにお一人様ご紹介いただくと、もれなくゼブラグッズをプレゼントを差し上げております!


※紹介された方、参加された方それぞれに差し上げます


ただいま火曜日の生徒様を募集しております。


ご質問やご不明な点などございましたらお気軽にお問い合わせくださいね!


一緒に楽しく学びましょう(^o^)/

Tues July 1st

Lower elementary:
1: Introduction questions (activities and foods in seasons)
2: Reviewed phonics
3: Reviewed feelings and asking for things (I'm hot. I want a fan, please.)
4: Played Concentration
5: Learned positions (in, on, over, beside, etc)
6: Played a "guess the position" game


<低学年クラス/16:00~16:50>
1: 授業の最初に、四季とその時の楽しみことに関して話しました
2: フォニックスを復習しました
3: 人の気持ちの簡単な言葉を復習しました
4: 神経衰弱ゲームをしました
5: 前置詞の勉強をしました
6: "Guess the position"のゲームをしました


*** ゼブラ英会話クラブからのお知らせ ***


英会話クラブでは、無料体験レッスンにお一人様ご紹介いただくと、もれなくゼブラグッズをプレゼントを差し上げております!


※紹介された方、参加された方それぞれに差し上げます


ただいま火曜日の生徒様を募集しております。


ご質問やご不明な点などございましたらお気軽にお問い合わせくださいね!


一緒に楽しく学びましょう(^o^)/

Prepositions - where is the ball?

At last week's Friday Zebra English Club we carried on learning about emotions, and we also started to learn about prepositions! Where is the ball? Is it on the box? Near the box? Under the box? The lower elementary grades got very good at basic prepositions, I look forward to practicing with them more this Friday!


Lower elementary group:
1) Introduction interviews
2) Days of week, months of year, emotions
3) Prepositions: in, on, near, beside, behind, under, over.


Upper elementary group:
1) Introduction interviews, plus "why?"
2) Writing practice,"ck"- duck, lick, stick, quick, back, etc.
3) Descriptions game


前置詞 - 上?下?ボールはどこにありますか?の巻

先週のレッスンでは、感情の表し方を中心に勉強しました。さらに、前置詞も覚えましたよ!ボールはどこにありますか?箱の上にありますか?箱の近くですか?箱の下ですか? など、色々な質問をしながら覚えることができました。みんな基本の前置詞をしっかりと覚えてくれましたね。来週もみんなと一緒に英会話ができることを楽しみしています!

<低学年クラス/16:30~17:20>
1) 授業の最初に英語で質問をしました
2) 曜日、月、色々な感情表現を学習しました
3) 前置詞を覚えました:in, on, near, beside, behind, under, over.

<高学年クラス/17:30~18:20>
1) "why?"を使い授業の最初に英語の質問をしました
2) duck, lick, stick, quick, back, など、「ck」のつく単語の練習をしました
3) 記述のゲームをしました


*** 英会話クラブからのお知らせ ***


英会話クラブでは、無料体験レッスンにお一人様ご紹介いただくと、もれなくゼブラグッズをプレゼントしています!

※紹介された方、参加された方それぞれに差し上げます


ただいま火曜日の生徒様を募集しております。


ご質問やご不明な点などございましたらお気軽にお問い合わせくださいね!


一緒に楽しく学びましょう(^o^)/

7月のレッスン日

7月のレッスン日をアップしました(^O^)


※8月はお休みとさせていただきます

Tues June 24th

We had another fun class today. We really enjoyed acting out the feelings and the song words.


Lower elementary:
1: Questions, Months and seasons, school
2: Phonics
3: Quick review of basic feelings/expressions (happy, sad, etc)
4: "If you are happy" song
5: Learned more words for feelings and descriptions (happy, tall, strong, etc)
6: Played a matching game (I'm hot. Fan, please.)


<低学年クラス/16:00~16:50>
1: 授業の最初に質問を練習しました (四季、学校、など)
2: フォニックス(正しい読み方の学習)を復習しました
3: 人の気持ちの簡単な言葉を復習しました
4: 「幸せなれば」を歌いました
5: 外見など(背が高い、強い、など)を学習しました
6: 神経衰弱のゲームをやりました


*** ゼブラ英会話クラブからのお知らせ ***

生徒数の増加により、英会話クラブでは先月からレッスン日が火・金の週2日となりました!


金曜日の高学年クラス(17:30~18:20)と、火曜日(16:00~16:50)の生徒様を現在募集しております。


まずは無料体験レッスン(50分)をお試しくださいね\(^o^)/

Emotions and Adjectives! ‐ 感情表現いろいろ(^o^)(/_;)(゜o゜)の巻

At last Friday's Zebra English class, the lower elementary group were learning about describing people using both emotions and adjectives. We used the white board to draw happy, scary, sad faces and so on, and everyone tried to identify the correct ones in a game. It was really fun!
The upper elementary group learned about the"ng"phonic and pronunciation. It was hard work, but everyone could identify it by the end of the class. Great work!


Lower elementary group
1) Introduction questions
2) Adjectives and Emotions
3) Go fish game


Upper elementary group
1) Introduction interview
2) Reading and Writing practice-'ng'
3) Guess who? Using descriptions in a game.


先週の低学年クラスでは、感情と形容詞の両方を使って説明する練習をしましたよ。
幸せ、怖い、悲しいといった様々な表情の顏をホワイトボードに描き、みんなで描かれた顏の中から正しい表情を当てるゲームでとても盛り上がりました!高学年クラスでは、フォニックス("ng")と、発音を勉強しました。難しい内容でしたが、レッスンの最後にはきちんと理解してくれました。よく頑張りましたね!


<低学年クラス/16:30~17:20>
1) 授業の最初に英語の質問をしました
2) 形容詞と感情表現を学習しました
3) カードゲームをしました


<高学年クラス/17:30~18:20>
1) 授業の最初にインタビュー形式の質問をしました
2) 書く練習と発音("ng")の練習をしました
3) 特徴を説明しながら相手が選んだ人物を当てるゲームをしました

11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21