最新ニュース

Making things in English!

It's December! This means that Zebra English Club is doing all sorts of Christmas related things! Last Friday, as well as learning some Christmas vocabulary and singing songs, we all made Advent calendars! Advent calendars count down the days of December until Christmas day. We used English verbs like stick, cut, glue, paste and colour to make sure we made great calendars. They looked fantastic!
Let's have more Christmas fun next Friday!


Lower elementary group:
1. Introduction questions
2. Christmas song and vocabulary
3. Advent calendar


Upper elementary group:
1. Introduction questions
2. Advent calendar advanced words and vocabulary
3. Advent calendar


いよいよ12月になりましたね!教室では今月は授業もクリスマス一色となります。先週の授業では、クリスマスにかかわるさまざまな言葉を学習し、クリスマスソングも歌いました。そして、アドベントカレンダー を作りましたよ!クリスマスを迎えるまでの大切な期間を示すのがアドベントカレンダーです。私たちはカレンダーを作る際に使った言葉(棒、切る、のり、貼る、色など)を英語で確認しながらとても完成度の高いカレンダーを作ることが出来ました。みんな楽しそうに取り組んでいましたよ!
来週(今週)もたくさんクリスマスに関することを学んでいきましょうね!


※アドベント(Advent) ・・・ イエス・キリストの降誕を待ち望む期間。日本では降臨節とも呼ばれている。


<低学年クラス/16:30~17:20>
1.授業の最初に英語の問題を解きました
2.クリスマスソングを歌い、クリスマスに関する言葉も勉強しました
3.アドベントカレンダーを作りました


<高学年クラス/17:30~18:20>
1.授業の最初に英語の問題を解きました
2.カレンダーを作る前に、クリスマスに関する言葉を確認しました
3.アドベントカレンダーを作りました

Let's go fishing!

At Zebra last week we did adjectives and doing words with the lower elementary group, and sentences using the word 'but' with the upper elementary group. We also played a new game, where the kids had to 'fish' for adjective cards, and use the language they learned to describe the card. Everyone enjoyed it!
See you next time!


Lower elementary group:
1. Introduction questions (timed)
2. Phonics and writing practice
3. Adjectives, doing words and game


Upper elementary group:
1. Introduction interview
2. Comparatives, using the word'but'
3. Writing practice and adjectives, game.


先週の低学年クラスの授業では形容詞と動詞について学習し、高学年クラスでは"しかし"を文章の中で使いました。さらに、先週の授業では新しいゲームをしました!すでに学んでいる形容詞のカードを魚にみたてて"釣って"から、そのカードに描かれた形容詞を英語で答えなければいけないというゲームです。みんなとても楽しそうに取り組んでいましたね!


〈低学年クラス〉
1.授業の最初に英語の問題を解きました(時間を競いました)
2.発音練習と書く練習をしました
3.形容詞、動詞を勉強し、ゲームをしました


〈高学年クラス〉
1.授業の最初に英語の質問をしました
2.「but」を使った比較級の練習をしました
3.書く練習と形容詞の練習の後、ゲームをしました

Phonics, negatives and comparatives

At last week's English Club the lower elementary group started working on new worksheets! These teach them how to identify phonics in words, as well as new vocabulary! The kids loved them, and can't wait to do them again next week.
The upper elementary group continued with their comparatives and negative work, and using them in longer sentences.
Good work everyone!


Lower elementary group:
1. Introduction questions and key vocabulary
2. Writing - phonics, Short 'A' sound
3. Food vocabulary (vegetables), game


Higher elementary group:
1. Introduction interviews and key vocabulary
2. Writing work - Emotions, Alphabet, Day and date
3. Comparatives and negatives, game


先週の低学年クラスの授業では、新しいワークシートを使いました!このワークシートをしっかりと取り組めば、名詞の見分け方はもちろん、たくさんの言葉が身につきます!みんな楽しそうに取り組んでいました。続きはまた来週にとっておきましょうね。
高学年クラスでは、引き続き比較級と否定形に取り組み、より長い文章の中でも使えるようになりました。
みんなよくできましたね!


〈低学年クラス〉
1.授業の最初に英語の質問をしました。重要語句の復習。
2.書く練習:発音短い「A」の音
3.食べ物(野菜)を英語で言う練習をしました。最後にゲームをしました。


〈高学年クラス〉
1.授業の最初に英語の質問をしました。重要語句の復習。
2.書く練習:感情表現、アルファベット、日付
3.比較級と否定形の練習をしました。最後にゲームをしました。

In last week's English club,

In last week's English club, we learned by playing games! The lower elementary group learned adjectives and continuous present verbs by writing and a fun ball game, where the upper elementary group learned about comparatives and superlatives by playing a fun card game! Everyone had fun, and learned lots at the same time. Well done!

Lower elementary group
1. Introduction Questions
2. Writing practice - alphabet and name and adjectives
3. adjectives and continuous present verbs-

Upper elementary group
1. Introduction interview
2. Writing - comparatives and superlatives
3. comparatives and superlatives Flashcards and game.


先週の授業ではゲームをしながら英語の学びましたよ!低学年のクラスでは、形容詞や動詞を書いたりボールを使ったゲームをしたりしながら楽しく勉強しました。高学年クラスでは、比較級と最上級についてカードゲームで楽しみながら学習しました。とても楽しそうでしたね。先週のレッスンではたくさんのことを勉強しました。みんなよくできましたね!


<低学年クラス>
1.授業の最初に英語の問題を出しました
2.書く練習:アルファベットと名前、形容詞を書きました
3.形容詞と動詞を学習しました


<高学年クラス>
1.授業の最初に英語で質問しました
2.書く練習:比較級と最上級
3.比較級と最上級をフラッシュカードのゲームで学習しました

Last week at Zebra

Last week at Zebra English Club, we practiced using words in a more advanced way. For the lower elementary group we used combined nouns and verbs, and the higher elementary group we practiced adjectives and comparatives. Good work guys, see you next week!


Lower elementary group:
1. Introduction questions
2. Writing practice - date and alphabet
3. Nouns and verbs practice


Upper elementary group:
1. Introduction interview
2. Writing practice - date, alphabet, weather and today/tomorrow/yesterday
3. Adjectives and comparatives


先週の授業ではより進んだ内容の授業をしました。
低学年クラスでは、これまで習った名詞と動詞を勉強しました。高学年クラスでは、形容詞と比較級の勉強をしましたよ。みんなよくできましたね!次回もがんばろう!


<低学年クラス>
1.授業の最初に英語の問題を出しました
2.書く練習:日付とアルファベットを書きました
3.名詞と動詞の学習


<高学年クラス>
1.授業の最初に英語で質問しました
2.書く練習:日付、アルファベット、お天気、昨日・今日・明日
3.形容詞と比較級の学習

Happy Halloween!

We celebrated Halloween at last week's Zebra English Club! After practicing our English introductions and standard verbs, both classes practiced Halloween-related vocabulary, and played trick-or-treat games!
It was a great time for everyone! See you next time!


Lower Elementary Group
1. Introduction questions speed trial
2. Halloween monster flashcards and locations
3. Halloween party games


Upper Elementary Group
1. Introduction interview speed trial
2. Halloween questions and pronouns review
3. Halloween party games


先週のゼブラ英会話クラブではハロウィンのお祝いをしました!いつものように英語の練習した後は、低学年クラス、高学年クラスの両方でハロウィンに関わるさまざまな単語を練習しました。そしてみんなでトリックオアトリートのゲームを楽しみました。
みんなとても楽しそうでした!来週もみんなに会えることを楽しみにしていますよ!


<低学年クラス>
1.授業最初の質問(スピードトライアル)
2.ハロウィンのおばけが描かれたフラッシュカードのゲーム
3.ハロウィンのパーティーゲーム


<高学年クラス>
1.授業最初の質問(スピードトライアル)
2.ハロウィンの質問と単語の復習
3.ハロウィンのパーティーゲーム

More fun at Zebra

At last Friday's English Club, The lower elementary group got really fast at their interview questions. Not only that, but they can still ask questions clearly, and change their answers each time. This shows that they understand the topic, rather than just repeat answers off by heart; well done!
The upper elementary group also got faster with their introduction interviews, and then started to use time adverbs with the 'can' and 'can't' modals that they learned last week. Really good work!


Lower Elementary Group:
1. Introductions - speed run. 10 questions, set time. do it again, get best time.
2. Writing - Alphabet A-Z and name.
3. Adjectives, verbs and weather flash card memory games


Upper Elementary Group:
1. Intro interview - Speed run. 15 questions, set time, do it again, get best time.
2. Writing Practice - Can and Can't (plus actions), Alphabet, date and time(from memory)
3. Can and Can't, with time adverbs


先週の低学年クラスでは、みんな英語での質問がとても早く言えるようになりました。凄いのは、ただ早く質問をするだけではなくて、明確な質問もしており、その都度答え方を変えることができました。
これは、毎回同じ質問の英語を繰り返し言っているから覚えているのではなくて、質問の内容をきちんと理解しているということなのですよ。みんなよくできましたね!
そして、高学年クラスでも最初に行なう英語での質問の速度がどんどん速くなっています。そして、先週学習した「can」と「can't」の復習と、時間を表す副詞の勉強をしました。みんな本当によくできていましたよ!


<低学年クラス>
1.最初に10の質問を決められた時間内に言うことができるよう練習を繰り返しました
2.書く練習:アルファベットA‐Zと名前
3.形容詞と動詞を学習しました。お天気のフラッシュカードゲームを行いました


<高学年クラス>
1.最初に15の質問を決められた時間内に言うことができるように繰り返し練習しました
2.書く練習:「Can」と「Can't」と動作の単語、アルファベット、日付と時間(思い出しながら)
3.時間を表す副詞の学習と、「Can」と「Can't」の復習を行いました

Can you? Can't you?

Last week at zebra we had fun asking each other questions really quickly! Instead of just asking each other questions once, we did introduction questions three times, but each time we tried to be faster than before! Then we did our writing practice, and practiced vocabulary and grammar. Great work!


Lower elementary group:
1. Introductions - speed run. 10 questions, set time. do it again, get best time.
2. Writing - Alphabet A-Z and name.
3. Adjectives, verbs and weather flash card memory games


Upper elementary group:
1. Intro interview - Speed run. 15 questions, set time, do it again, get best time.
2. Writing Practice - Can and Can't, Alphabet, date and time (from memory)
3. Can and Can't - meaning plus use with pronouns


先週の授業では、お互いに英語の質問をしました。とても盛り上がりましたよ。英語を早く喋られるようになりましたね!
1回お互いに質問する代わりに、導入の質問を3回しましたが、みんな以前に比べるとだんだんと早く言えるようになってきました。それから、書く練習と英単語、文法の勉強をしましたよ。よくできましたね!


<低学年クラス>
1.最初に10の質問を決められた時間内に言うことができるよう練習を繰り返しました
2.書く練習:アルファベットA‐Zと名前
3.形容詞と動詞を学習しました。フラッシュカードゲームを行いました


<高学年クラス>
1.最初に15の質問を決められた時間内に言うことができるように繰り返し練習しました
2.書く練習:「Can」と「Can't」、アルファベット、日付と時間(思い出しながら)
3.「Can」と「Can't」:代名詞の使い方も一緒に学習しました

What are they doing? What are we doing?

We continued with our grammar work at last Friday's English Club. For the lower group, we practiced adjectives again, and using them with questions. For the upper group, we continued working on pronoun-verb agreement, and negatives. Everyone worked really hard, so well done!


Lower Elementary Group:
1- Introduction Questions
2- Writing practice: Alphabet and "How are you?"
3- Adjective work


Upper Elementary Group:
1- Introduction interview
2- Writing practice: Date, alphabet and introduction
3- Pronoun-verb agreement and negative practice.


先週の授業では、引き続き文法の課題に取り組みました。低学年クラスでは、再び形容詞について学習しました。そして覚えた言葉を使ってみんなで質問をしました。高学年のクラスでは、代名詞の一致や否定の用法などを学習しました。
みんな一生懸命取り組んでいましたね。よくできていましたよ!


<低学年クラス>
1.授業の最初に簡単な質問をしました
2.書く練習:アルファベットと「How are you」
3.形容詞の学習


<高学年クラス>
1.授業の最初に、質問をしました
2.書く練習:日付、アルファベット、自己紹介
3.代名詞/動詞の一致と否定の用法について学習しました

Big, bigger, biggest!

This week we worked on comparing words at English club. This means that we took describing words that we have already learned and changed them into words that compare objects to other objects. Everyone did very well, and I'm looking forward to doing more comparing words next week!


Lower elementary class:
1. Introductions, asking questions, simple speed answers
2. Writing practice - P-Z.
3. Comparison words.


Upper elementary class:
1. Introduction interviews, asking more complicated questions, and answers
2. writing practice - name, age, date and alphabet.
3. Comparatives and pronoun/verb practice.


先週私たちは比較級について学習しました。すでに学んだ単語を他の物と比較する単語に変化させました。みんなよくできていましたよ。来週もいっぱい比較の単語を勉強しましょうね!


<低学年クラス>
1.授業の最初にお互いに簡単な質問をしました
2.書く練習:アルファベットP~Z
3.比較の単語


<高学年クラス>
1.授業の最初に、少し難しい質問でお互いにインタビューしました
2.書く練習:名前、年齢、日付、アルファベット
3.比較級と代名詞/動詞の練習をしました

14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24